Кіріспе: Жасанды интеллектпен жұмыс
1.3.Білім беруде ЖИ-ны жауапкершілікпен пайдалану принциптері
Генеративті жасанды интеллект жүйелерін білім беру үдерісіне енгізу жаңа мүмкіндіктер ашады, бірақ сонымен бірге маңызды этикалық және құқықтық мәселелерді тудырады. Жасанды интеллектті сауатты пайдалану тек техникалық түсінікпен шектелмейді, сонымен қатар құпиялы ақпаратқа қатысты тәуекелдерді, алгоритмдердің бейімділігін және жасанды интеллект қабылдайтын шешімдерге жауапкершілікті түсінуді талап етеді.
Білім берудегі ЖИ этикасы
ЖИ педагогтың мүмкіндіктерін ауыстыратын емес, кеңейтетін құрал ретінде қарастырылуы керек. Адам факторы білім беру үдерісінде, әсіресе эмпатия, сыни ойлау және оқуға жеке тұрғыдан қарау сияқты аспектілерде шешуші рөл атқарады. Жасанды интеллектті пайдалану ашықтық, әділдік және инклюзивтілік принциптеріне сәйкес болуы қажет, бұл барлығына тең білім беру мүмкіндіктерін қамтамасыз етеді.
Ең күрделі мәселелердің бірі — белгісіздік және моральдық дилеммалар жағдайында шешім қабылдау. Мысалы, егер ЖИ оқушының жұмысын бағаласа, бірақ деректер толық емес болса, ол қалай әрекет етуі керек? Жүйе контексті, жеке жағдайлар және деректердегі мүмкін болатын қателерді есепке ала ма? Бұл мәселелер нақты этикалық стандарттарды және бақылау механизмдерін талап етеді.

Педагогтың жауапкершілігі және құқықтық аспектілер
Қуатты ЖИ жүйелерін құру олардың қателері үшін заңды жауапкершілік мәселесін туғызады. Егер ЖИ жүйесі дәл емес ақпарат берсе немесе білім беру нәтижелеріне әсер етсе, жауапкершілікті кім көтеруі керек — әзірлеушілер, білім беру мекемелері немесе пайдаланушылардың өздері ме? Қазіргі уақытта бұл саладағы заңнама жетілмеген, бұл қосымша тәуекелдер тудырады.
Мәселенің күрделілігі ЖИ автономды түрде әрекет ете алады және қателер немесе бейімділік болуы мүмкін деректер негізінде шешімдер қабылдайды. Бұл академиялық жетістікке немесе білім беру ресурстарына қол жеткізуге әсер ететін жүйелерде ерекше маңызды. Білім беруде ЖИ-ді пайдалануды реттейтін нормативтік-құқықтық базаны әзірлеу басымдықты міндет болып табылады.
Деректердің қауіпсіздігі және құпиялылығы
Білім беру жүйелерінде жасанды интеллектті пайдалану оқушылар туралы көп көлемдегі деректерді жинауды және өңдеуді талап етеді, бұл олардың қауіпсіздігі мен құпиялылығы туралы алаңдаушылық тудырады. Мұндай деректерге мыналар жатады:
  • Жеке ақпарат — жасы, орналасқан орны, академиялық жетістіктері, оқуға деген қызығушылықтары.
  • Мінез-құлық деректері — білім беру платформаларымен өзара әрекеттесу (тапсырмаларға жұмсалған уақыт, қателер жиілігі, ұсыныстарға реакция).
  • Тестілеу нәтижелері — үлгерім, қателер, прогресc динамикасы.

Негізгі тәуекелдер:
1.Құпиялылық:
  • Деректерді рұқсатсыз қол жеткізуден қорғау үшін қатаң шаралар қажет.
  • Деректердің құпиялылығының бұзылуы оқушыларға дискриминация, манипуляция және теріс салдарға әкелуі мүмкін.
2.Деректер қауіпсіздігі:
  • Білім беру платформалары деректерді қорғау үшін шифрлау және көп факторлы аутентификация сияқты сенімді әдістерді қолдануы керек.
  • Деректерге қол жеткізу шектеулі және бақылауда болуы керек.
3.Этикалық аспектілер:
  • Оқушылардың деректерінің қалай пайдаланылатыны туралы толық ашықтықты қамтамасыз ету маңызды.
  • ЖИ оқушыларға әділетсіз жағдайлар тудырмау үшін толық емес немесе қате деректер негізінде шешім қабылдамауы керек.

Қорытынды
Білім беруде жасанды интеллектті жауапкершілікпен пайдалану технологиялық мүмкіндіктер мен этикалық және құқықтық нормаларды сақтау арасындағы теңгерімді талап етеді. Деректерді өңдеудің нақты ережелері, алгоритмдердің ашықтығы және адам факторын ескеру тәуекелдерді азайтуға және адам мен ЖИ арасындағы тиімді өзара әрекеттесу жүйесін құруға көмектеседі.

Made on
Tilda