Жасанды интеллекттің (ЖИ) дамуының арқасында білім беру жеке тұлғаға бағытталған, интерактивті және қолжетімді бола түсуде. ЖИ қолданылатын интерактивті сабақтар оқушыларды оқу процесіне белсенді қатыстыруға, материалды олардың қажеттіліктеріне бейімдеуге және білім беру процесін барынша тиімді етуге мүмкіндік береді. Бұл мақалада біз ЖИ көмегімен интерактивті сабақты қалай жасауға болатынын қарастырамыз.
Интерактивтілік – оқушылардың белсенділігін арттырудың басты кілті. ЖИ дәстүрлі сабақты жандандырып, оқушы тек тыңдаушы ғана емес, оқу процесінің белсенді қатысушысы болатындай етіп өзгерте алады. Чат-боттарды, дауыстық көмекшілерді және виртуалды ассистенттерді пайдалану оқу ортасын әлдеқайда динамикалы етеді.
Қазіргі технологиялар білім беруді өзгертіп, сабақтарды ыңғайлы әрі қызықты ете түсуде. Жасанды интеллект (ЖИ) мұғалімге әр оқушыға бейімделген сабақ құруға, оқыту процесін белсенді және көрнекі етуге көмектеседі. Бұрын компьютерлер тек тест нәтижелерін тексерумен шектелсе, бүгінде ЖИ қателерді талдап, білім деңгейіне сәйкес тапсырмалар ұсынып, тіпті оқушылардың сұрақтарына жауап бере алады.
ЖИ қолданылатын интерактивті сабақтар балаларға оқу материалын жай ғана тыңдап қоймай, белсенді қатысуға мүмкіндік береді. Дауыстық көмекшілер, чат-боттар және арнайы платформалар әр оқушыға ыңғайлы қарқынмен білім алуға жағдай жасайды. Бұл оқу жүктемесін азайтып, сабақтарды түсінікті әрі қызықты етеді.
Осындай сабақты жасау үшін алдымен оның мақсатын анықтау қажет – оқушы қандай дағдыларды меңгеруі тиіс. Одан кейін ЖИ құралдарын пайдалануға болады: виртуалды экскурсиялар, интерактивті тапсырмалар, жылдам тексерілетін тесттер. Бұл технологиялар балаларға оқу материалын жақсырақ есте сақтауға және алған білімдерін тәжірибеде қолдануға көмектеседі. Сонымен қатар, ЖИ мұғалімге қай оқушыға қосымша түсіндіру қажет екенін көрсетіп, қосымша түсіндірме ұсынады.
Мысалы, тарих сабақтарында
Қазақстан қалаларына виртуалды экскурсиялар ұйымдастырып, тарихи орындармен танысуға болады. Математика сабақтарында ЖИ оқушылардың жауаптарына қарай әртүрлі деңгейдегі есептер ұсынып, олардың өз қарқынымен ілгерілеуіне көмектеседі. Ал шет тілдерін үйрену кезінде чат-боттар әңгімелесуші рөлін атқарып, айтылуын тексеріп, жаңа сөздерді есте сақтауға көмектеседі.
ЖИ мұғалімнің орнына сабақ бере алмайды, оқыта алмайды, бірақ оқытуды ыңғайлы әрі қызықты етеді. Оқушылар өздеріне қолайлы қарқынмен оқи алады, ал мұғалім әр балаға жеке көмек көрсетуге көбірек мүмкіндік алады. Технологиялардың дамуы арқылы сабақтар одан әрі қызықты және пайдалы бола түседі.
Сабақты жасамас бұрын, оның мақсатын нақты анықтау маңызды. Сіз оқушылардың нені меңгергенін қалайсыз? Олар қандай дағдылар мен білім алуы тиіс? Мысалы:
- Жаңа тақырыпты үйрену.
- Өткен материалды бекіту.
- Сын тұрғысынан ойлау дағдыларын дамыту немесе есептер шығару.
ЖИ бұл мақсаттарға жетуге көмектесе алады, жеке ұсыныстар беріп, оқушылардың жетістіктерін талдайды.
Интерактивті сабақ жасауға көмектесетін көптеген құралдар мен платформалар бар. Міне, ең танымалдарының бірнешеуі:
- ChatGPT (OpenAI): мәтіндік контент, сұрақ-жауаптар және диалогтық сценарийлер жасауға арналған.
- Knewton, DreamBox: оқушылардың білім деңгейіне бейімделетін оқу платформалары.
- Quizlet, Kahoot: интерактивті тесттер мен викториналар жасау үшін.
- Google Classroom, Microsoft Teams: білім беру процесіне ЖИ шешімдерін енгізуге арналған.
Интерактивті сабақ жасаудың қадамдық нұсқаулығы (мысал).Интерактивті сабақ құруды бастау:Сабақты негізгі логикалық бөліктерге бөліңіз. Мысалы:
- Кіріспе: (тақырыптың қысқаша түсіндірмесі).
- Негізгі бөлім: (интерактивті элементтер мен тапсырмалар). Сабақты өткізуге арналған платформаны таңдау қажет.
- Бекіту: (тесттер, сұрақтар, кері байланыс).
1-тапсырма. Кіріспе. (15-20 минут)- Сынып: 5
- Пән: Қазақстан тарихы
- Интерактивті сабақтың тақырыбы: §22-23. Жазба деректердегі сақтар
Параграфтың мазмұны (негізгі бағыттар):
- Дала өркениетінің қалыптасуы.
- Дала көшпелілері туралы жазба деректер.
- Томирис патшайым мен парсы патшасы Кирдің шайқасы.
- Сақтардың Александр Македонскийге қарсы күресі.
Оқушылардың материалды жақсы меңгеруі және
интерактивті сабақты тиімді өткізу үшін мұғалімдерге сабақ материалын бірнеше негізгі, түсінікті және есте сақтауға оңай бағыттарға бөлу ұсынылады.
Тақырыпты түсіндіру ауызша форматта өтеді, сабақтың негізгі бағыттары тақтаға жазылады.
Толығырақ түсіндіру үшін презентацияны
GammaAI құралының көмегімен алдын-ала дайындауға болады, ол біздің курстың үшінші бөлімінде толық сипатталған.