ЖИ-мен жұмыс істеудегі мүмкіндіктер мен қауіптер
4.2. Геймификацияланған сабақтарды жасауға арналған ЖИ
Геймификация дегеніміз не?
Геймификация (gamification) – бұл пайдаланушылардың мотивациясын, қызығушылығын және тиімділігін арттыру үшін ойын элементтері мен механикаларын ойыннан тыс процестерге енгізу. Бұл әдіс білім беруде, бизнесте, маркетингте, корпоративтік оқытуда және күнделікті өмірде кеңінен қолданылады.
Геймификация концепциясы бұрыннан бар, бірақ қазіргі мағынадағы бұл термин 2002 жылы британдық бағдарламашы және ойын жасаушы Ник Пеллинг (Nick Pelling) «gamification» сөзін бизнес процестеріне ойын механикасын енгізу үшін қолданған кезде пайда болды.

Бүгінде геймификация келесі салаларда кеңінен қолданылады:
  • Білім беру: Duolingo, Kahoot!
  • Маркетинг: Бонустық бағдарламалар, квесттер
  • Фитнес: Nike Run Club
  • Корпоративтік оқыту: Қызметкерлерді ынталандыру жүйелері
Геймификация пайдаланушылардың жүйемен белсенді әрекеттесуіне, мақсаттарға жетуіне және марапаттар алуына ынталандыратын ойын элементтері арқылы жұмыс істейді.
Негізгі ойын механикалары:
  • Ұпайлар мен баллдар – тапсырмаларды орындағаны үшін жинақталатын ұпайлар.
  • Деңгейлер мен прогресс – білім мен дағдылардың өсуін көрсететін жүйе.
  • Белгілер мен марапаттар – жетістіктерге берілетін виртуалды немесе шынайы сыйлықтар.
  • Жарыстар мен көшбасшылар тақтасы – оқушыларды ынталандыратын рейтинг жүйесі.
  • Квесттер мен миссиялар – сабақты қызықты ететін тапсырмалар мен сынақтар.
  • Кері байланыс пен мадақтау – пікірлер мен марапаттар арқылы мотивацияны арттыру.
Геймификация адамның ынтасын арттырып, зейінін шоғырландыруға көмектеседі. Ол оқуды, жұмысты және күнделікті істерді қызықты әрі жеңіл етеді.
Мысал: Сіз жүгіруді бастағыңыз келеді, бірақ тез мотивацияңызды жоғалтасыз. Егер мобильді қосымша сізге челлендждер ұсынып, жетістіктер үшін марапаттар берсе және достарыңызбен жарысу мүмкіндігі болса – жаттығу әлдеқайда қызықты әрі оңай болады.

ЖИ арқылы сабақтарды геймификациялау
Сабақтарды геймификациялау – бұл оқушылардың мотивациясын арттыру үшін білім беру процесіне ойын элементтерін енгізу. Жасанды интеллект мына бағыттарда көмектесе алады:
  • Сюжеттік квесттер құру: оқушылар тапсырмаларды орындай отырып, деңгейлерден өтеді.
  • Ойын механикасын әзірлеу: рейтингтер, жетістіктер, ұпайлар мен марапаттар жүйесін жасау.
  • Автоматты түрде күрделілік деңгейін таңдау: ЖИ әр оқушының білім деңгейіне сәйкес тапсырмалар ұсынады.
  • Ойын жағдайлары үшін интерактивті диалогтар мен сценарийлерді құру.
  • Білім беру симуляцияларын әзірлеу: мысалы, виртуалды зертханада тәжірибелер жасау.
Біздің курстың осы тақырыбы аясында біз геймификацияланған тесттер құруға мүмкіндік беретін платформаны қарастырамыз.

Quizalize платформасы
Quizalize – бұл интерактивті тесттер, викториналар және білім беру ойындарын жасауға және өткізуге арналған онлайн-платформа. Мұғалімдер оны оқушылардың білімін бағалау үшін, ал оқушылар – қызықты оқу үдерісі үшін қолданады.
Оның ақылы және тегін сынақ нұсқасы бар, сондықтан мұғалім оны онлайн-ойын форматында сабақ өткізу үшін пайдалана алады.
Платформа тек ағылшын тілінде жұмыс істейді, сондықтан оны қолдану ыңғайлы болуы үшін браузер арқылы қазақ немесе орыс тіліне аударуға болады.
Платформаны қолдануды бастау үшін оқыту видеосын көріңіз де, балалардың білім алуын қызықты әрі әсерлі етіңіз!
Made on
Tilda